Jak wiadomo Tibia, jak każda gra MMORPG stale się rozwija, nie tylko graficznie. W ciągu roku gra zostaje uaktualniona przynajmniej czterokrotnie. W lato i zimę są tzw. update'y, które wprowadzają nowe questy, lokacje i przedmioty. We wiosnę i jesień dostajemy mniejsze patche, nazywane łatkami.
Ten artykuł jest jednym z czterech z tej serii. Prezentuje on, jak uaktualnienia zmieniały profesję rycerza. Jak pomysły CipSoftu pogarszały oraz polepszały sytuację tej ważnej profesjii. W tym artykule będziemy patrzeć na większe Update'y przez pryzmat rycerza.
Na początek pod lupę bierzemy Update 7.1 (17 grudnia 2002r.). Wprowadzono wtedy amulety oraz pierścienie. Na pierwszy rzut oka jest to mało ważna aktualizacja, jednak wysokopoziomowi rycerze zauważą urok tego Update'a. A to dlatego, że m.in wprowadzono Stone Skin Amulety oraz Might Ringi, które w znacznym stopniu pomagały rycerzom blokować mocne potwory. Dodano także mistyczny Amulet of Life, który sprawiał, że w przypadku śmierci postaci nie spadało jej doświadczenie, skille, ani ekwipunek.
Mniej ważnym Updatem jest 7.2. Zamieniono wtedy Amulet of Life na Amulet of Loss, który zabezpieczał tylko nasz ekwipunek w razie śmierci.
Jeśli chodzi o expowiska, to ważnymi Update'ami były 7.4 oraz 7.5. W 7.4 wprowadzono bardzo popularne Tomby niedaleko Ankrahmun oraz najazdy potworów. W 7.5 dodano ogromną dżunglę Tiquandę z mnóstwem potworów oraz miasto Port Hope.
Przełomowym Updatem był wprowadzony 12 grudnia 2005r. 7.6. Zmieniono wtedy regenerację many, a możliwość rzucania zaklęć uzależniono od poziomu doświadczenia. Dodano także mikstury, które całkowicie zastąpiły używane dotychczas Uhy. Przez wielu graczy ten Update jest uznawany za najgorszy w historii właśnie przez zastąpienie run potionami.
W uaktualnieniu 7.8 dodano cały archipelag Shaterred Isles z miastem Liberty Bay.
Kolejnym ważnym Updatem był 8.00 (26 czerwca 2007r.). Rycerzom i paladynom dodano wtedy kilka unikatowych czarów.
Update 8.4 (10 grudnia 2008r.) też był bardzo ważny w historii dla rycerzy. Dodano nowe miasto Yalahar, pełne potworów na obrzeżach. Dzięki temu m.in rycerze zdobyli wiele nowych miejsc do polowania. Każda profesja uzyskała całkiem nowe czary oraz czary wsparcia.
Wersja 8.41 (18 marca 2009r.) także była przełomem. Oto dokładne informcacje zapożyczone z www.tibia-wiki.net
Stamina została zredukowana z 56 do 42 godzin. Od teraz gracze z premiowanym kontem do godziny 41 będą otrzymywać dodatkowo 50% doświadczenia za potwora. W tym specjalnym okresie, jedna minuta wytrzymałości będzie się ładowała 12 minut bycia wylogowanym, a normalnie ładowania 1 minuty staminy będzie to trwało 3 minuty.
Potwory będące niewidzialne nie będzie można już odkrywać runami Heavy Magic Missile, Icicle itp.
Kiedy zmienimy swój poziom lub położenie metodą inną niż przejście (przejście schodami, przepłyniecie statkiem, teleport, itd), nie będziemy mogli atakować potworów przez 2 sekundy (one w tym czasie mogą atakować).
Dodano licznik doświadczenia zawierający funkcję o ilości expa do następnego poziomu, ile zdobywamy doświadczenia na godzinę oraz możliwość wyzerowania go.
Od teraz cena błogosławieństw będzie zależała od poziomu.
Jedno błogosławieństwo zmniejszy szansę utraty części ekwipunku podczas śmierci o 30%, dwa o 55%, 3 o 75%, 4 o 90%, a gracze posiadający wszystkie pięć błogosławieństw nie stracą żadnego przedmiotu. Pierwotnie planowano usunięcie AoL-u i zastąpienie go Broken Amuletem, ale tymczasowo go pozostawiono.
Zmniejszono straty doświadczenia (o około ⅓) i umiejętności.
Więcej typowych dla rycerza zmian już nie wprowadzano. Jeśli chodzi o expowiska, to w 8.54 (9 grudnia 2009r.) wprowadzono kontynent Zao, a w 8.6 Razzachai.
To wszystko, co wpłynęło na rozwój rycerzy Tibijskich. Jak widać niektóre zmiany były dla tej profesji dobre, inne nie. Jednak co my, gracze możemy w tej sytuacji zrobić? Jedynie pisać propozycje.
Szczególne podziękowania dla edytorów www.tibia-wiki.net, z której czerpano informacje do tego artykułu, oraz dla edytorów www.tibia.wikia.com, z której zapożyczono zdjęcia.
Jak aktualizacje zmieniały profesje. Część 1 - rycerz
-
- Administrator
- Posts: 1470
- Joined: 11 Jan 2012, 02:54
- Character: Sir Dzidek
- Guild: Majestic Lords
-
- New user
- Posts: 4
- Joined: 21 Aug 2014, 10:04
- Character: Wacha Rycerz
Re: Jak aktualizacje zmieniały profesje. Część 1 - rycerz
Moim zdaniem Profesja Knight/Elite knight zostala zmieniona w dobrym kierunku poniewaz lepiej sie gra niz wczesniej
Re: Jak aktualizacje zmieniały profesje. Część 1 - rycerz
Jak dla mnie najlepiej było jak nie było Health potionów.
-- 27 Oct 2014, 17:53 --
Artykuł bardzo dobry. Dużo informacji.
Ciekawy.
-- 27 Oct 2014, 17:53 --
Artykuł bardzo dobry. Dużo informacji.
Ciekawy.